Ontwikkel je online communicatie en wordt de leider in jouw vakgebied
Ga met de nieuwe online ontwikkelingen mee en zet jezelf opnieuw in de markt of optimaliseer je product of diensten.
Winkeliers en bedrijven zitten in een turbulente periode. Je ziet collega’s sluiten of bedrijven hebben zoveel werk dat ze het niet meer aankunnen.
Je hebt besef dat je iets online kunt doen maar waar begin je?
Voor winkeliers die offline goed presteren en die de online markt willen aanboren: Nu koopt 37 procent van de Nederlanders nog traditioneel. Zij oriënteren zich in de winkel én kopen daar ook. Het online oriënteren voordat een product wordt gekocht, groeit in alle leeftijdsgroepen. 35 procent van de mensen die online oriënteert, koopt in een fysieke winkel, en 24 procent in een online webshop.
59% van de klantreizen start online
Hieruit blijkt dat maar liefst 59 procent van alle klantreizen in Nederland online begint. In totaal komt meer dan de helft van het bezoek in fysieke winkels voort vanuit een online verkenning.
–> 0,01 seconden om een mening te vormen
Mensen hebben binnen 0,01 seconden een mening over onze charme, vriendelijkheid, betrouwbaarheid, bekwaamheid en agressiviteit door slechts 100 milliseconden naar ons gezicht te kijken blijkt uit onderzoek die in 2016 is uitgevoerd in de VS.
–> 86% kopen door authenticiteit
86% van de consumenten zegt dat authenticiteit een sleutelfactor is bij het beslissen welke merken ze leuk vinden en ondersteunen.
–> 33% meer omzet door consistentie
Door een consistente presentatie van een merk is de omzet met 33% gestegen.
– Jouw ideaal zorgt voor helderheid bij je werknemers
– Doelgroep zorgt ervoor dat je je klanten begrijpt
– Marketing zorgt ervoor dat je je klanten bereikt
– Huisstijl zorgt voor jouw visie en waarden online over te brengen
– Realisatie naar jouw ideaal
– Analyseren zodat we haperingen kunnen verbeteren
Als zpp’er mocht ik jarenlang werken voor ondernemers met een leiderschapspositie. Ontzettend leerzaam vol met mooie momenten.
In de praktijk merkte ik dat ondernemers zich graag online willen ontwikkelen maar niet goed weten hoe ze dit kunnen implementeren. Door mijn onzekerheid durfde ik destijds niet de leiding te pakken daarin. Super zonde want in 2016 zag ik al enorm veel kansen!
Een website is pas het begin van de online ontwikkeling. Overal waar het opstroopt kun je gebruik maken van online ontwikkeling. In je marketing, aanbod, aankoop of tijdens gebruik van je dienst of product.
Door het proces en de doelgroep van je bedrijf in kaart te brengen kun je een kijken waar je je als bedrijf online wil ontwikkelen.
Ik ben verliefd op de look & feel van mijn bedrijf, maar ook de samenwerking verliep ontzettend prettig. Het onderstreepte zó dat je aanpak past bij wat ik zoek in een huisstijl (namelijk: het weerspiegelen van mijn persoonlijkheid en boodschap) En toen je tijdens de kennismaking ook direct wat tips gaf en vertelde wat voor gevoel ons gesprek bij je opriep, wist ik het zeker.
Het was voor mij het belangrijkste, dat je gevoel hebt gelegd in alle ontwerpen die je hebt gemaakt voor Zensa en dat je naar mij als persoon hebt gekeken. Niet het ‘normale’ en ‘verwachte’ ontwerp, maar juist helemaal passend.
Wil je meer informatie over dit traject? Plan gerust een afspraak zodat ik kan kijken of ik je kan helpen.