Product, musthave, aantrekkelijk, reclame, vormgeving

door: Debora Boon •

Zo wordt jouw (fysieke) product een must-have

Vanaf jonge leeftijd horen we dat je een product, dienst, mens niet mag beoordelen op zijn uiterlijk. Maar ik geloof dat het uiterlijk van een product een verhaal vertelt. Niet het hele verhaal, maar genoeg om mensen een eerste indruk te geven van wie je bent, en dat is belangrijk, vooral online.

Deze blog gaat dieper in op het belang van de online uitstraling van een product, de rol van productafbeeldingen en verpakkingen bij het creëren van een positieve eerste indruk, en hoe dit vertrouwen bij je klanten kan opbouwen.

De start van je product

Je hebt ziel en zaligheid gestopt in het maken van je product. Eindelijk is hij af, dat opzich is al een heel proces geweest. De volgende vraag aan jezelf hoe ga je hem presenteren? Of misschien ben je je product al aan het promoten alleen loopt het niet zoals je had gehoopt.

Het belang van het juist online presenteren van je product

Wat ik vaak ervaar in de praktijk dat we al onze kennis en expertise in een product hebben gelegd vanuitgaande dat het vanzelf verkoopt. Juist als je product af is begint het pas om je product een must-have te maken.

De kracht van productafbeelding en productverpakking

Hier komt de magie van productafbeeldingen en verpakking om de hoek kijken. Stel je voor dat je door een winkel loopt en je oog valt op een prachtig verpakte doos. Je weet nog niet precies wat erin zit, maar je wordt aangetrokken door de kleuren, het ontwerp, de zorg en aandacht die eraan besteed is. Dit is de eerste indruk die je maakt op je klanten. Een goed ontworpen verpakking en duidelijke, mooie productfoto’s kunnen het verschil maken tussen een nieuwsgierige blik en een daadwerkelijke aankoop.

Welke foto ruik je de bonen?

visueel beïnvloed, reclame

Welke foto straalt plezier en levendigheid uit

wat reclame doet met je brein

Antwoord op de eerste vraag is A.
Antwoord op de tweede vraag is B

Het verschil in deze afbeeldingen zijn natuurlijk enorm groot, maar ook in details laat het zich ervaren. Net zoals je een gesprek observeert kun je je kennis ook integreren in afbeeldingen of productfoto’s.

Afbeeldingen stimuleren ons brein

Als je als therapeut, psycholoog of coach een planner, e-book of je dienst online wilt laten zien is het enorm waardevol voor je klant om direct vertrouwen te realiseren met een afbeelding. Wat heeft je klant nodig om vertrouwen te winnen?

Voor ondernemers in de retailbranche geldt hetzelfde. Denk aan de laatste keer dat je iets online hebt gekocht. Wat trok je aan? Waarschijnlijk een heldere, scherpe foto die je precies liet zien wat je kon verwachten. De verpakking van het product vertelde je dat er zorg en aandacht aan besteed was, wat je vertrouwen gaf in de kwaliteit.

Vertrouwen opbouwen met duidelijke productfoto’s

Een goed ontworpen verpakking en duidelijke, mooie productfoto’s kunnen het verschil maken tussen een nieuwsgierige blik en een daadwerkelijke aankoop.

Wil je kijken wat er voor jou inzit? Vraag een productreview aan of volg een van onze workshops. Samen kunnen we jouw product naar een hoger niveau tillen!

Bekijk alle workshops

Onze 3 best gelezen blogs van het afgelopen jaar.