Wat is duurzame branding

Duurzaamheid spijbelt langzamerhand in elke bedrijfstak. Duurzaamheid kun je op vele manieren interpeteren maar wat wordt bedoeld met duurzame vormgeving? Om een beeld te schetsen wil ik beginnen met de uitleg wat branding inhoudt.

Wat is branding?

Branding zijn visuele uitingen van je onderneming, branding geeft sfeer, en geeft je klant een richting naar wie jij bent als ondernemer.

Wat is dan duurzame branding?

Ik zelf interpreteer duurzame branding met een branding waarbij je jaren vooruit kan omdat het je visie vertelt. Als je dat vertaalt naar een website, visitekaartje of flyer is dit een verlenging ervan waardoor je er lang plezier van ervaart. Alles wat je laat maken heeft een langere houdbaarheidsdatum.

Wat heb je aan een duurzame branding?

Omdat jij als ondernemer aan het stuur zit heb je veel te regelen. Hoe fijn is het dat je binnen een aantal seconden meegeeft wat jouw doel is. Dat ze dat kunnen ervaren maar ook zien. Dat levert meer klanten op, meer omzet en meer winst.

Daarentegen geeft het jou als ondernemer meer rust en vertrouwen. Je kunt eenvoudig uitbestedingen laten maken omdat je exact weet wat je wilt bereiken en hoe.

Hoe voelt een zwakke branding aan?

Als je geen harmonie en eenheid in een branding ervaart weet je dat er nog werk te doen is. Als jij namelijk weet waar je naartoe wilt vormt alles naar een geheel.

Bij een zwakke branding ervaar je;

– Als je je Branding niet voelt
– Als je chaos ervaart in je branding
– Als je je branding vaak aanpast
– Dat het niet als een geheel of harmonie aanvoelt
– Dat Branding je enorm veel tijd kost om opdrachten uit te besteden.
– Als je opdrachten uitbesteed en terugkrijgt wat niet is zoals jij voor ogen had.
– Veel nieuwe ideeën bedenkt maar geen de eindstreep haalt
– Als je extreme controle wilt hebben bij uitbesteden
– Branding ervaart als gedoe

Als je een van de bovenstaande aspecten herkent is er werk aan de winkel, misschien aan je branding of meer innerlijk werk. Jij weet het beste wat je nodig hebt maar weet dat branding een goed houvast kan geven;

Duurzame branding geeft je;

– Harmonie
– Rust en vertrouwen
– Zekerheid
– Vrijheid
– Klanten weten wat ze kunnen verwachten
– Authenticiteit waardoor je herkend wordt en boven de massa stijgt

Wil je graag hulp om een goede basis neer te zetten? Plan een gratis gesprek in om te sparren wat je huidige branding mist en wat jij nodig hebt.

Save for later @pinterest

duurzame, brand design

kleuren moodboard, huisstijlHerken je Merk
kleuren moodboard, huisstijlHerken je Merk