Mailfunnel, reclame, problemen

door: Debora Boon •

Je talent en waarde inzetten voor je reclame – Herken je Merk

Je bent al uren bezig geweest met reclame maken en toch heb je nog niet het gewenste resultaat bereikt? Je wilt een manier vinden die goed voelt en tegelijkertijd haalbaar is naast je werk. Laten we eerlijk zijn, je werk is het allerleukste en bij het ondernemen komt reclame maken er zomaar bij.

“Re-posten werk van anderen omdat het ons zo inspireren”
“Je maakt social media berichten omdat het moet, het hoort erbij”
“Je weet wel wat je wilt vertellen maar niet precies hoe”

“Ik heb geen tijd voor social media”
“Social media kost teveel tijd van me”
“Ik hou niet van vooruitplannen, het moet goed voelen op het moment dat ik het schrijf”

Herken je uitdagingen in reclame maken

Grote kans dat je je talent niet benut als je een van deze zinnen hierboven herkent. In deze tijd van reclame maken zijn er zoveel strategieën en manieren om je bedrijf op de kaart te zetten en toch maken we gebruik van redelijk dezelfde strategieën of werkwijze terwijl we allemaal verschillend zijn.

Je talent heeft voordelen en nadelen

Heb je een gebrek b.v. aan een 10-jarenplan? Dat komt doordat “Aanpassingsvermogen” een talent van je is. Door dit talent leef je met de dag en heb je een hekel aan vooruitplannen. Maar dit talent geeft je ook de kracht om te reageren in het moment, en te presteren onder druk. Hoe kun je dit talent gebruiken om alsnog een planning te maken wat focus geeft om je consistent zichtbaar te maken?

Wat mij helpt is bijvooorbeeld elke werkdag reflecteren op gesprekken en daarnaast 2 dagen in de maand in mijn pyama al mijn content in te plannen voor social media. Blogs die schrijf ik graag in de ochtend of avond die ik combineer met iets nieuws leren.

De kracht van bestaande routines benutten

Door iets te koppelen aan wat je al doet, maak je gebruik van de kracht van je bestaande gewoontes en routines om gemakkelijker en effectiever nieuwe gewoontes aan te leren en vol te houden.

Praktijkvoorbeeld: Hoe empathie leidde tot succes

Neem bijvoorbeeld een van mijn klanten; Een ondernemer die het promoten van haar aanbod spannend vond en daardoor veel nagedacht over elk bericht dat ze plaatste. Het kostte haar enorm veel tijd, ze vond het niet leuk en uiteindelijk waren de berichten verre van wie zij in werkelijkheid was. Door haar talent empathie in te zetten, de verhalen te vertellen over de resultaten die ze zag bij haar klanten, wat zij zelf ervaarde tijdens sessies en haar kennis, leidde dit tot een nieuwe online klantenbasis en groeiende omzet.

Ontdek en benut je eigen talent voor effectieve reclame

De vraag is meer, over welk talent beschik jij en hoe kun jij je talent inzetten om reclame te maken voor je bedrijf? Voel je je onzeker hierover? Begin klein en breid het iedere keer uit als het comfortabel wordt. Zo kun je consistent jezelf zichtbaar maken, wat essentieel is in de reclamewereld.

Tijd om de touwtjes in handen te nemen

Oefening: Neem eens 10 minuten de tijd om na te denken over je klanten. Welke verhalen bleven je bij? Wat maakt dat jij je beroep zo speciaal vindt? De magie van het verhaal zit hem in jouw perspectief, kennis en karakter. Dat wordt helder naarmate je je uitspreekt. Deel dit op social media en stuur mij een privéberichtje, dat vind ik hartstikke leuk.

Door deze oefening zul je merken dat reclame maken niet alleen makkelijker, maar ook leuker en effectiever wordt. Gebruik je unieke talenten en vertel je verhaal op een manier die bij jou past.

Populaire blogs

De laatste inzichten vertaalt in praktische inzichten en tips.

Mailfunnel, problemen, mailblue, mailchimp
Mailfunnel, problemen, mailblue, mailchimp
11 dingen die je moet weten voordat je vormgeving laat makenHerken je Merk