persoonlijkheid, reclame, huisstijl, ontwerp

door: Debora Boon • Huisstijl

Hoe ontwerp je sfeer in een huisstijl

Je voelt het al als je iemand tegenkomt of in een ruimte loopt. Naast de ene persoons ta je graag en de andere persoon ontwijk je liever. Dat heeft te maken met sfeer. Sfeer realiseer je door vanuit de klant zijn visie of standpunt te kijken en dit doortrekken in alle visuele elementen. In deze blog ga ik hier dieper op in.

Hoe realiseer je sfeer in ontwerpen?

Sfeer kun je realiseren vanuit door vanuit diverse hoeken te ontwerpen. Denk aan licht, kleur, geluid, communicatie, smaak, gevoel ,vorm, stijl, geur en temperatuur. Ieder van deze elementen heeft zijn eigen frequentie. Als je die frequentie omzet in vorm of kleur krijg je vormen, geluid, licht, stijl etc. Hierdoor voel de persoonlijkheid omdat er gelaagdheid in je huisstijl zit.

Van dertien in een dozijn naar authentiek en origineel

Voelt jouw huisstijl net niet persoonlijk en vraag je af hoe dit komt? Dat komt omdat alle huisstijl elementen vanuit 1 invalshoek zijn gerealiseerd. Juist door ieder element apart te bekijken vanuit de visie van de ondernemer realiseer je gelaagdheid. Door die gelaagdheid maak je je huisstijl persoonlijkheid wat authenticiteit uitstraalt.

Klanten aantrekken door persoonlijke huisstijl

Als mens zijn hangen we daar een gevoel aan waarop we uit opmaken of we dit goed aanvoelt of niet. Dat is ook wat je huisstijl doet. Het geeft sfeer waarop je klanten aantrekt die bij je passen.

Harmonie in de uitstraling op je website en Social media

Door gelaagdheid aan te brengen in je huisstijl door vormen, kleuren, stijl, licht, donker, patronen en geur. Sla alles apart op zodat je een huisstijl creëert die je divers kunt inzetten. Zo pak je elementen eruit en breng je bij elkaar op basis hoe jij je voelt en welke frequentie je zit. Zo past de sfeer bij wat je vertelt.

Creëer een huisstijl voor lange termijn

Door je huisstijl vanuit gelaagdheid te bekijken creëer je een huisstijl voor lange tijd. Je start met een basis waarbij je elk jaar bekijkt of alle frequenties nog juist aanvoelt. Zo breng je elk jaar niet tot minimale veranderingen aan wat maakt dat je huisstijl voor altijd met je meekan.

spiritueel, vormgever, huisstijl, bedrijf

Herken je Merk

Herken je Merk werd opgericht in 2022 omdat ik offline ondernemers zie stralen als ze het over hun bedrijf hebben, hoe ze klanten helpen en wat het hen brengt.

Persoonlijke huisstijl

Oprichter Debora Boon besloot in dit gat te springen door zelf betaalbare cursussen en workshops aan te bieden die je online zichtbaar maken voor je klant. Een helder stappenplan die je iedere keer kunt volgen.

Wat ervoor zorgt dat je zichtbaar bent op jouw manier en onvergelijkbaar maakt in de markt.

Save for later @pinterest

sfeer, huisstijl, website, social media, ontwerp

Onze 3 best gelezen blogs van het afgelopen jaar.