door: Debora Boon • Huisstijl
Hét originele zakelijke kerstgeschenk voor je klant die bij je bedrijf past
Kerst komt steeds dichterbij. Als ondernemer ben je dankbaar voor alle mooie samenwerking met je klanten en je wilt dit naar hen uiten. Je waardeert ze enorm waardoor je opzoek gaat naar een Kerstgeschenk dat gewaardeerd wordt.
Dan kom de meest gestelde vraag voor Kerst. Wat ga ik geven? Het ouderwetse kerstcadeau een pakket vol met ambachtelijke producten of ben je aan vernieuwing toe? In deze blog leg ik een aantal manieren uit hoe je tot dat perfecte kerstcadeau komt met jouw budget. Als je meer inspiratie wilt plan een afspraak in.
Uren aan het zoeken op internet naar het perfecte én originele kerstcadeau
Wellicht was je net zoals mij uren aan het rondturen op het internet, er zijn zoveel verschillende collega’s. Wat het lastig maakt om iets goeds te bedenken. Je scrolt hopeloos door het internet opzoek naar iets wat je bedrijf vertegenwoordigd. Dat je klant er ook daadwerkelijk iets aan heeft en die de waardering uitspreekt naar hen.
Origineel kerstcadeau voor je klanten en personeel?
Hieronder deel ik jou 4 manieren hoe je tot een kerstcadeau komt die gewaardeerd wordt door je personeel of klanten en bij je bedrijf past.
Manier 1 tot kerstgeschenk voor je personeel
We zijn soms zo specifiek opzoek naar kerstproducten maar pak het wat breder. Wat zijn de kernwaarden van je bedrijf?
Bij mij is dat vrijheid, zingeving, daadkracht, Wat betekent die woorden precies? Probeer dit middels mindmapping te realiseren. Als je hierin vastloopt vraag wat collega’s, samen kom je verder. Gegarandeerd unieke kerstgeschenken.
Naast het cadeau gaat het voor 90% om hoe je het brengt bij je klant. Geef je het pakketje en vertel je er niets bij? Gegarandeerd dat het in de prullenbak ligt. Vertel erbij hoe het hen helpt om resultaat te bereiken wat zij graag willen.
Manier 2 tot kerstgeschenk voor je klantenen
Als je voor je klanten iets wilt verzinnen heb je zeer waarschijnlijk een doelgroep analyse gemaakt waar hun interesses in staan. Heb je hem overigens nog niet gemaakt, gemiste kans zeg ik! Je reclame kun je er namelijk optimaal mee afstemmen zodat je nog beter je expertise kunt inzetten. Hieronder een aantal cases.
Case 1
Uniek kerstgeschenk van een yogadocent
Je bent yogadocent en je helpt mensen van de rugpijn af. Wat zou er nog meer helpen om van de rugpijn af te komen? Is dat een bepaalde kruik of andere producten die je daarbij kan gebruiken? Is ontspanning de sleutel om je rugpijn te verminderen? Wat voor producten helpen je klant om te ontspannen?
Case 2
Uniek kerstgeschenk van een transformatiecoach
Je helpt je klanten om zich te transformeren, als voorbeeld help je je klanten aan meer zelfvertrouwen. Daar heb je jouw unieke methode voor. Wat kan nog meer bijdragen aan deze methode? Belemmeringen weghalen door een hypnose? Rust tijdens stressvolle dagen door meditatie? Dit kun je 1x laten opnemen en verspreiden of een avond middels zoom in het nieuwe jaar bijvoorbeeld.
Ik wil hiermee aangeven dat het hoeft niet perse een product te zijn als thee, kaars etc. Je klant komt bij jou omdat jij hen helpt met een probleem. Kun je hen helpen bij dit probleem op externe manier? Misschien kun je een leuke barteldeal maken met je collega.
Voorkom een reclamedoos, zo’n doos die je klant of personeel direct in de prullenbak gooit. Super zonde van het geld en milieu. Ga voor een Kerstcadeau die men jaren later nog herinnert, dan maak je indruk.
Ga voor een Kerstgeschenk die bij je bedrijf past en gewaardeerd wordt door je klanten en personeel. Wil je meer inspiratie? Schrijf je hieronder in of Plan je kennismaking in als je wat hulp kan gebruiken.