intuïtieve kleurkeuze, huisstijl, vormgeving

door: Debora Boon •

Ontwikkel impactvolle huisstijl met intuïtieve kleurkeuzes voor herkenbaarheid op Instagram

Even op instagram scrollen en je heb een loaded aan inspiratie of je bent bezig in canva om ontwerpen te maken voor je social media en door het scrollen krijg je inspiratie. Dan werken Instagram templates of vaste structuren niet. Elke keer dezelfde templates of ontwerpen is een dooddoener voor je creativiteit. Dat is een van de reden dat je ook geen vaste huisstijl voor lange periode omarmt en dat is een gemiste kans.

Huisstijl zorgt voor herkenbaarheid

Een stabiele huisstijl zorgt voor herkenbaarheid. Het geeft je een betrouwbare aanwezigheid en klanten kunnen ook echt een emotionele verbinding met je maken. Dat zorgt ervoor dat ze voor je kiezen of vrienden zullen adviseren als jij oplost wat zij nodig hebben.

Herkenbaar net zoals je aanwezigheid of je huis. Je ontwikkelt en verandert en je blijft altijd herkenbaar. Doordat het van nature uit jou komt creëer je stabiliteit en impact.

Voorbeelden van Instagram huisstijl ontwerp

Voor een huisstijl traject

Sfeer van het bedrijf

Na een huisstijl traject

Instagram illustratie, laten ontwerpen

Voor een huisstijl traject

oude branding, slagerij van koppen

Sfeer van het bedrijf

Na een huisstijl traject

Een (instagram) huisstijl waar je nooit op uitgekeken bent

Ik en net zoals veel klanten veranderde om de haverklap hun huisstijl. Dat maakt dat je rondjes draait in je reclame en kun je een gevoel van vastzitten ervaren. Want als je je huisstijl hebt staan wil je een andere realiseren, dat maakt dat je niet verder komt in klanten of groei.

Intuïtief een huisstijl kiezen en huisstijl kleuren maakt dat het vanuit jou komt. Middels creatieve opdrachten kun je de rode draad ontdekken. Door deze kenmerken specifiek in te zetten in je huisstijl kun je je vibe op elk ontwerp toepassen. Het gaan om jezelf uiten, jezelf laten zien. Hoe beter je je innerlijke wereld vorm kan geven hoe stabiler je huisstijl wordt. Ook als je je emotioneel of mentaal ontwikkelt, omdat je de kenmerken (waarden) inzet in je huisstijl. Dat maakt dat je een huisstijl creëert waar je nooit op uitgekeken bent.

Doordat je een huisstijl vanuit jou kern ontwikkelt, die met je meegroeit kun jij stappen gaan maken in reclame. Kun je er een strategie aan koppelen die je rust en ruimte geeft om te groeien. 

Van hart tot huisstijl in vier stappen

Hoe creëer je intuïtief een huisstijl ontwerp? Dat zijn vier stappen die je eindeloos kunt herhalen.

Stap 1: Hartcoherentie. Laten we beginnen om uit het hoofd te stappen en terug naar ons hart. Het hart is een krachtig instrument en maakt dat je keuzes vanuit jezelf maakt.

Stap 2: Creatieve oefeningen, kennis en actie door elkaar heen verweven. Hierdoor werk je mind, body en ziel samen. Hierdoor komt er een huisstijl tot stand die jouw waarden, visie en ZIJN uitstraalt.

Stap 3: Bewuste zelfreflectie. Door bewust te zijn wie je bent, waar je voor staat en hoe je communiceert ga je dit bewust inzetten. Dat maakt reclame maken vanuit jou natuurlijke flow.

Stap 4:  Hartgedragen boodschap verspreiden. Je boodschap verspreiden vanuit je hart. Hier komt alle stappen bij elkaar dat online verbinding geeft.

Brand je Merk cursus voor het opzetten van een intuïtieve huisstijl

Wil je op een intuïtieve benadering  je huisstijl ontwikkelen en ontdekken welke kleuren jouw visie het beste overbrengen?Ontdek de kracht van een huisstijl en breng je visie op een unieke manier over met de Brand je Merk cursus. Leer hoe je woorden en afbeeldingen op platforms zoals Instagram en je website kunt inzetten om de juiste sfeer en ambiance te creëren.

Maak van jouw huisstijl iets onvergelijkbaars en word direct herkenbaar. Doe mee aan de cursus en laat jouw merk stralen!

Onze 3 best gelezen blogs van het afgelopen jaar.