Hoe kies je kleuren voor je huisstijl?

Elke kleur heeft wat te vertellen, maar het is de key om de unieke kleurencombinatie te vinden die voor jou als persoon en bedrijf zal werken. Vele benaderen het vanuit praktisch oogpunt. Ze zoeken namelijk de betekenis van kleur op en waarbij de kenmerken het meest overkomen kiezen zij.

Hoe ik als ontwerper kleuren voor een branding?

Ik benader kleur op een andere wijze namelijk op basis van gevoel. Aan jou als ondernemer geef ik opdrachten mee om een heel sterk visualiserend vermogen te creëren van je onderneming. Jij weet immers wat je wilt bereiken en hoe jouw ideaal plaatje eruit ziet.

Door middel van oefeningen die ik je zal geven zie ik een rode draad en dit tezamen wordt een branding van jou. Hieronder een mini-opdracht om dichterbij de kleuren te komen die bij jou passen.

Mini opdracht; kom erachter welke kleur je nodig hebt voor je branding

Stap 1

Schrijf uit hoe jij je onderneming voor je ziet, dus wat voor (praktijk)ruimte heeft het, werk je met mensen samen, welke mensen kun jij helpen en waarmee help je ze. Hoe zien zij eruit, wat voor kleding dragen zij tot wat voor geur je ruikt. Schrijf alles op wat tot je komt.

Stap 2

Lees dit na een week terug en schrap daarin wat nodig is of schrijf bij. Voelt het goed? Zie je het voor je?

Stap 3

Pak alle spulletjes om een moodboard te maken (Klik hier als je wilt weten hoe je op een fijne manieren een moodboard kunt maken)

Stap 4

Maak je hoofd helemaal leeg (dat kan je door te sporten, te mediteren of op een andere manier. Voel vooral waar jij behoefte aan hebt)

Stap 5

Pak je eerste opdracht erbij en lees hem door en stop wanneer je voelt dat je enthousiast wordt. Dat blijde gevoel. Ga dan naar de spullen/website om je moodboard te maken. En pin alles waar je aan moet denken aan je onderneming. Dat kan van een landschap zijn tot een theemok.

Stap 6

Reflecteer na een week je moodboard, ervaar je een stukje van je onderneming als je elke foto of afbeelding apart bekijkt? (hoeft nog niet in zijn geheel)

Als je dat gevoel ervaart net zoals je de eerste opdracht (het schrijven) dan bekijk je je moodboard van een afstand. Komen kleuren overeen? Welke tinten zijn dat? Soms helpt het om anderen mee te laten kijken, maar ga echt eerst op je eigen gevoel af.

Stap 7

Je hebt de globale kleuren die bij je onderneming past! Bekijk hier wat die kleuren betekenen>>

Zie je de overkoepelende kleuren in je moodboard nog niet? En zoek je hulp? Ik help je graag door dit proces heen. Plan gratis een gesprek in

Save for later @pinterest

Inspiratie Instagram, berichtenHerken je Merk
Gratis ebook maken, reclame