Huisstijl kleur kiezen hoe

door: Debora Boon •

Esthetisch je huisstijl kleur bepalen: Welke kleur resoneert bij je merk?

Je bent bezig om een onderneming te starten, daarbij wil je bedrijf promoten op instagram en andere kanalen. Waarom? Omdat kleur niet alleen esthetisch is, maar ook een krachtig middel om je onderneming herkenbaar te maken en een blijvende indruk achter te laten.

In deze blog ga ik dieper in op de diverse manieren waarop je kleuren kunt kiezen voor je huisstijl die niet alleen aantrekkelijk zijn, maar ook resoneren met de essentie van je bedrijf.

Kleur roept emotie op

Kleuren roepen emotie op,
Kleuren roepen waarden op

En bij deze emotie, waarden koppelen wij zelf een gevoel. Dat maakt dat we kleuren mooi vinden en sommige iets minder. Belangrijkste is dat kleur communiceert.

Kleurenpsychologie inzetten voor je huisstijl

Manier 1: Kleuren hebben een algemene betekenis, deze kun je middels kleurenpsychologie bekijken. Hoe helder de kleur hoe beter de betekenis past. Je kunt een kleur afzwakken om ze donkerder te maken of juist lichter maken zoals een pastel kleuren.

Je intuïtie inzetten als benadering van kleur voor je huisstijl

Manier 2: We worden geraakt door bepaalde kleuren, dat zien we terug in ons huis of kamer. Als mensen bij jou in huis lopen voelen ze een stukje wie jij bent door de kleuren, keuzes van meubels het hele totaal plaatje.

Bijvoorbeeld; Een persoon is gedreven door het avontuur, door te spelen waarbij ik zie dat zij snel voor de kleur oranje naar zich toetrekken.

of

een persoon dat houdt van kracht, anderen kracht willen geven zie ik vaak de kleur zwart. Dat is iets waar we als persoon naar streven.

Voor een huisstijl traject

before voorbeeld, vormgeving, huisstijl

Sfeer van het bedrijf

Na een huisstijl traject

Speelkaarten laten bedrukken, op maat ontwerp

Voor een huisstijl traject

oude branding, slagerij van koppen

Sfeer van het bedrijf

Na een huisstijl traject

Huisstijl ontwikkelen, slagerij van koppen

Kleuren en Waarden geven een persoonlijk inkijkje

In de praktijk merk ik kleuren die je kiest staan voor je waarden. Doordat je kleuren kiest op basis van intuïtie geeft het een eerlijk kijkje in jouw leven, net zoals je huis of je karakter.

Welke benadering kies jij om de kleur voor je huisstijl te kiezen?

Welke benadering je een kleur kiest voor je huisstijl, alles is oké. Niets is goed en niets is fout. Het gaat erom dat jij je zichtbaar maakt voor je klanten zodat jij hen kan helpen.

Klaar om jouw bedrijf een kleur te geven?

Laat me weten welke benadering van kleurkeuze bij jou past in de reacties hieronder! Wil je dieper duiken in het opzetten van je merk? Ontdek de online cursus ‘Brand je Merk‘ en leer niet alleen intuïtief je huisstijl te realiseren, maar ook hoe je deze strategisch inzet met effectieve reclame. Maak jezelf zichtbaar en laat je merk stralen! Zodat jij klanten kunt helpen met jouw expertise.

SHINE your light

Onze 3 best gelezen blogs van het afgelopen jaar.

Zichtbaarheid, instagramHerken je Merk