door: Debora Boon •
Esthetisch je huisstijl kleur bepalen: Welke kleur resoneert bij je merk?
Je bent bezig om een onderneming te starten, daarbij wil je bedrijf promoten op instagram en andere kanalen. Waarom? Omdat kleur niet alleen esthetisch is, maar ook een krachtig middel om je onderneming herkenbaar te maken en een blijvende indruk achter te laten.
In deze blog ga ik dieper in op de diverse manieren waarop je kleuren kunt kiezen voor je huisstijl die niet alleen aantrekkelijk zijn, maar ook resoneren met de essentie van je bedrijf.
Kleur roept emotie op
Kleuren roepen emotie op,
Kleuren roepen waarden op
En bij deze emotie, waarden koppelen wij zelf een gevoel. Dat maakt dat we kleuren mooi vinden en sommige iets minder. Belangrijkste is dat kleur communiceert.
Kleurenpsychologie inzetten voor je huisstijl
Manier 1: Kleuren hebben een algemene betekenis, deze kun je middels kleurenpsychologie bekijken. Hoe helder de kleur hoe beter de betekenis past. Je kunt een kleur afzwakken om ze donkerder te maken of juist lichter maken zoals een pastel kleuren.
Je intuïtie inzetten als benadering van kleur voor je huisstijl
Manier 2: We worden geraakt door bepaalde kleuren, dat zien we terug in ons huis of kamer. Als mensen bij jou in huis lopen voelen ze een stukje wie jij bent door de kleuren, keuzes van meubels het hele totaal plaatje.
Bijvoorbeeld; Een persoon is gedreven door het avontuur, door te spelen waarbij ik zie dat zij snel voor de kleur oranje naar zich toetrekken.
of
een persoon dat houdt van kracht, anderen kracht willen geven zie ik vaak de kleur zwart. Dat is iets waar we als persoon naar streven.
Voor een huisstijl traject
Sfeer van het bedrijf
Na een huisstijl traject
Voor een huisstijl traject
Sfeer van het bedrijf
Na een huisstijl traject