duurzame reclame, stabiele klantenstroom

door: Debora Boon • Online ondernemen

3 manieren om duurzame reclame in te zetten als ZZP & MKB

Bij het starten van je onderneming is het belangrijk om veel content te delen, zodat mensen je opmerken. Maar het is ook essentieel om na te denken over reclamemethoden die op de langere termijn impact hebben.

Het is namelijk niet effectief of duurzaam om elke dag veel tijd te besteden aan het maken van content voor sociale media, die na 24 uur alweer verdwijnt. In deze blog wil ik je enkele duurzame manieren van reclame maken laten zien die langer meegaan en effectiever zijn op de lange termijn.

Wat is duurzame reclame?

Als je over duurzaamheid praat denken mensen vooral aan de duurzame productie die impact heeft op het milieu zoals zonnepanelen, op welke manier je flyers drukt etc. Kort gezegd, duurzame reclame probeert rekening te houden met de natuur, eerlijk te zijn, aan anderen te denken, iets goeds te doen en kwaliteit te bevorderen.

Duurzame reclame gaat over:
– Eerlijkheid en transparantie
– Milieuvriendelijkheid
– Denken aan anderen
– Positieve impact
– Kwaliteit

Effect van duurzame reclame

Door duurzame reclame in te zetten geef je je klant iedere keer hetzelfde gevoel als ze met je bedrijf/merk in aanraking komen. Je reclame gaat steeds beter aansluiten op je doelgroep, dat maakt de kwaliteit van je reclame hoog en doeltreffend. Doordat je het effect ziet van je reclame is aan jou hoeveel je erin stopt.

Duurzame branding als reclame

Als je op een duurzame manier herkenbaar wilt zijn, is een huisstijl van groot belang. Door eenmaal goed je huisstijl neer te zetten, draag je bij elke communicatie-uiting jouw visie en waarden uit. Het geeft je niet alleen consistentie, maar ook rust en vertrouwen, omdat je niet telkens hoeft na te denken over wat je wilt maken. Met een duurzame huisstijl creëer je een solide basis voor je reclame-uitingen, waardoor je op een consistente en herkenbare manier kunt communiceren.

Uit een onderzoek van BNO samen met de TU delft, Erasmus, is ook bewezen met een consequente huisstijl  20% meer omzet draait!
WIN-WIN situatie

Je website als duurzaam reclamemiddel

Een website is een duurzame manier om zichtbaar te worden, hierop kan je klant lezen wat jij voor hen kan betekenen, het aankopen of contact zoeken met je bedrijf.

Duurzaam reclame systeem voor ZZP & MKB

Naast een stabiele zichtbaarheid wil je ook klanten laten zien wat jouw product of dienst voor hen betekent. Dat vergt voor jou een stabiele manier waarop je zichtbaar gaat worden. Dat kan middels adverteren, SEO (blogs schrijven), Instagram etc.

Mijn advies als reclamespecialist, begin met 1 systeem waar jij je goed bij voelt en blijft dit optimaliseren totdat je weet; A stop ik erin en B komt eruit. Dat is ook reclame maken op een duurzame manier waarbij je enorm veel rust en vertrouwen gaat realiseren.

Hoelang werkt gratis reclame voor je

Instagram 24 uur tot 3 dagen
Linkedin 2 maanden
Pinterest 3 tot 4 maanden
Podcast jaren
Youtube jaren
Website (google gevonden) jaren

Je kunt naast gratis reclame ook betaalde systemen opzetten die jou nog meer comfort en rust geven zodat jij kun concentreren op datgene wat jij het liefste doet.

Op welke manier ga jij duurzame reclame?

Wil je leren hoe jij als ZZP of MKB duurzame reclame voor je onderneming in kan zetten? Ik geloof namelijk dat het voor iedereen bereikbaar is met de juiste tools. Het stappenplan kun je hieronder gratis bekijken.

Onze 3 best gelezen blogs van het afgelopen jaar.

kracht van herhaling met brandingHerken je Merk