psychologie, product, dienst, afbeelding, foto

door: Debora Boon •

Creëer impact: De psychologie achter product of dienstfoto’s

In de wereld van therapie draait het in eerste instantie om veiligheid en vertrouwen. Het creëren van een veilige omgeving waarin cliënten zich vrij voelen om zichzelf te uiten en kwetsbaar te zijn, is essentieel voor effectieve therapie. Ik wil je graag meenemen in de visuele wereld waarmee je de eerste stap legt naar veiligheid en vertrouwen in je product of dienst.

In deze blog neem ik je mee hoe jij verbinding online kunt realiseren waarmee je je al kunt bouwen naar een eerste stap van vertrouwen. Het zal je bedrijf versterken en je boodschap meer effect hebben.

Je dienst of product is méér dan alleen een object

Je product is hoe jij jezelf presenteert. Het bepaalt wanneer mensen geïnteresseerd zijn om meer over jou te leren. Net zoals een boek, hoort de cover interesse te wekken rond het verhaal. Maar het moet ook echte inhoud bevatten.

Als je jezelf presenteert met een cover die niet past bij je verhaal, zien mensen de mismatch en daarmee verdwijnt de connectie. Je cover moet altijd voortkomen uit het verhaal. Het gaat er niet om jezelf te verbergen, maar om de dingen te benadrukken die mensen interesseren om meer over te weten.

Jouw waarde ervaren in je productafbeelding

Je kunt dit realiseren door jezelf te laten zien: je uiterlijk, hoe je praat, hoe je je gedraagt en hoe je anderen laat voelen. Wat zegt jouw cover over jou?

Zorg ervoor dat je in controle bent van de signalen die je uitzendt, zodat mensen niet missen hoe geweldig je als persoon bent.”

Leuk gezegd natuurlijk; maar hoe je dit inzetten in producfotografie?

De stappen naar productafbeelding die de waarde en kwaliteit laat ervaren

Wat heeft je klant nodig i.p.v. een afbeelding voor je product. Een hele andere benadering wat ervoor zorgt dat je anders gaat kijken naar je productafbeeldingen. Het gaat niet om showen, het gaat om de beleving.

Stap 1:

We starten met jouw verhaal, welke waarde beidt je? Wat zeggen mensen over jou en. Zodra jij een helder beeld hebt over

Stap 2
We starten met je klant, wat hebben zij nodig van jou?

Stap 3
Op basis van alle informatie gaan we opzoek naar afbeeldingen daarin gebruik ik technieken die je op een natuurlijke manier meeneemt.

Door de offlien manier online door te trekken, dat is voor iedere persoon anders. Stel je voor je wilt een kopje koffie geven aan je klant.

Het effect van de juiste productfoto’s

Ik wil je hieronder een aantal voorbeelden laten zien waarbij je het ongemerkt kiest voor de afbeelding die ik geredigeert heb. Je leidt als het ware je klant net zoals jij doet door middel van gesprekken.

Welke trekt meer aan?

A of B

Je wilt een duurzame koffie maken

A of B

Voorkeur van afbeelding

Zoals je ziet heb je voorkeur voor afbeeldingen. Je zult eerder bij A een kopje koffie pakken dan B. Je zult eerder voor verpakking A gaan dan B. Dat heeft met voorbedachte visualisatie te maken. Let maar eens op bij reclame’s,

–  Je herkent jezelf erin
–   Je wilt de persoon zijn
–   Kleur geeft een herkenning
–   Vormen geven herkenning
–   Lettertypes geven herkenning
–   Perspectieven geven herkenning

(want dat kopje koffie pak je eerder aan als iemand het je geeft dan dat je het op tafel zet. Het geeft een ander gevoel)

Ik wil je met liefde en enthousiasme in het visuele design meenemen en nodig je uit voor een online gesprek. Zodat jouw verhaal resoneert met je (online) uitingen. Zo kunnen we samen de wereld nog mooier maken.

Maak een vrijblijvende afspraak

In liefde,
Debora

Onze 3 best gelezen blogs van het afgelopen jaar.