De Kracht van herhaling van branding
Heb je je ooit gerealiseerd hoe krachtig herhaling met branding kan zijn? Neem bijvoorbeeld het iconische gele “M” van McDonald’s. Deze eenvoudige herhaling heeft gezorgd dat je meteen begrijpt waar het voor staat.
Deze enorme kracht van herhaling is net zo toepasbaar voor je eigen product of dienst.
De impact van herhaling in branding
Want, Stel je voor dat je één enkele afbeelding selecteert voor je product of dienst en deze consequent laat zien. Na verloop van tijd, telkens wanneer mensen deze afbeelding zien, ontstaat er een sterke associatie met jou en je aanbod. Jouw boodschap wordt verankerd in hun gedachten en emoties, waardoor je merk top-of-mind blijft. De herhaling bouwt vertrouwen op, versterkt je geloofwaardigheid en herkenning
Het effect als er geen herhaling is in je branding?
Stel je voor dat een klant op je afrekenpagina komt en er ontbreekt de herhaling van je branding. Het is zeer waarschijnlijk dat de klant zich afvraagt: “Kan ik hier wel op vertrouwen?” Twijfel komt om de hoek kijken en je verliest geloofwaardigheid.
In de praktijk merken we het als iemand je wantrouwt. Als je weet dat je product of dienst echt behulpzaam is voor hen, kun je zelf overwegen om je klant gerust te stellen. Maar online is je kans verkeken.
Van offline naar online
Maar wat als jij het verschil maakt en een afbeelding neerzet die klanten aantrekt en vertrouwt op de kracht van herhaling? Door design bewust in te zetten krijgt je bedrijf dat onbewuste vertrouwen dat we in de praktijk ervaren.
Wil je leren hoe je deze principes kunt toepassen op jouw branding?
Leer hoe je klanten aantrekt met behulp van je branding, hoe herhaling dit vertrouwen versterkt en je merk impactvoller maakt. Bereid je voor om jouw bedrijfsverhaal kracht bij te zetten en de harten van je klanten te winnen met de DIY Branding Boost.
Onze 3 best gelezen blogs van het afgelopen jaar.


