Ideale plek QR-code, marketing, reclame

door: Debora Boon •

De ideale plek voor een QR code – Marketing

Een QR- code, je ziet ze regelmatig voorbijkomen. Wat zijn de voordelen en welke plek heeft de QR-code het meeste nut voor jouw campagne. De QR-code is bedoelt om de offline en online wereld met elkaar te verbinden. Lees de blog en ontdek de ideale plek voor een QR-code.

Hoe gebruik je een QR-code?

  1. Een flyer of poster heeft waarbij u graag wilt dat de kijker gemakkelijk naar de website of een specifieke link kan.
  2. Een visitekaartje heeft waarbij u de ontvanger de mogelijkheid wilt geven alle gegevens op het visitekaartje met 1 scan op te slaan in de telefoon.
  3. Je houdt een SMS actie waarbij u de kijker alvast een voorgeprogrammeerd SMS-bericht wilt geven.
  4. Je wilt de kijker snel informatie geven over een bepaalde locatie en wil hierbij Google Maps gebruiken.

De ideale plek voor je QR-code

De ideale plek hangt samen met het doel van je reclame of marketing en het doel van je QR-Code. Wil je mensen nieuwsgierig maken? Is de QR-code bedoelt voor meer informatie? Als je van tevoren bedenkt welke invloed de QR code mag hebben kun je je het ontwerp daarop aanpassen.

QR-code op je Productverpakking

Maak je een productverpakking en dient de QR code voor directe toegang tot productinformatie, handleidingen of aanvullende aanbiedingen?

+ Heb je een verpakking dat in de supermarkt ligt? Dan plaats je hem bij de ingrediëntenlijst.
+ Heb je een verpakking als bedrijf met je logo erop? Plaats hem dan aan de zijkant, achterzijde of onderzijde met daarbij bijv. Interesse in acties? Scan de Qr-code.

De ideale plek voor een QR-code bij je reclame

Voeg QR-codes toe aan brochures, flyers of posters om klanten eenvoudig door te verwijzen naar aanvullende online content, zoals video’s, reviews of speciale aanbiedingen.

Op visitekaartje adviseer ik de QR-code op de achterkant. Op de voorkant mag je het resultaat van je product of diensten neerzetten. Voor meer informatie kunnen ze de qr-code scannen of een afspraak inaplannen.

Op flyer is het een ideale gelegenheid om je QR-code rechtsonderin neer te zetten. Let op! Het valt zeker op een QR-code.

Brochures is een QR-code een hele fijne techniek om mensen door te sturen naar een video, zich aanmelden voor een gratis workshop of productinformatie. Hou de QR-code bij hetgeen wat je promoot op de pagina. De voorkant zou ik vermijden en de achterkant is o.a. een ideale plek voor een QR-code.

Wanneer geen QR-code gebruiken?

Ik zou een QR-code pas neerzetten als je klant de tijd voor heeft om de QR-code te scannen. Vanuit de auto kun je niet scannen en adviseer ik niet om op billboards of posters een QR-code te plaatsen. Ook een straatposter zou ik eerder een websiteadres neerzetten dan een QR-code. Mensen blijven niet staan hiervoor.

+ Gebruik je een poster in je etalage, waar men af en toe wacht? Gebruik juist een QR-code.

Hoe lang blijft een QR-code geldig?

De QR-code blijft altijd geldig.

Wat is een Qr code?

Een QR-code is hetzelfde als een websiteadres, alleen een andere vorm. De vorm is vierkant en bestaat uit zwarte stippen. Deze vierkant kun je scannen en wordt je naar het desbetreffende website geleidt.

Waar gebruik je een QR code?

Om offline marketing- of reclame materialen naar online te brengen. Hierdoor is er meer verbinding tussen realiteit en online. Doordat je klant al verbonden is op de offline manier kun je online zo prachtig inzetten. Voor meer informatie contact info@herkenjemerk.nl om te kijken hoe we jouw bedrijf van offline naar online kunnen brengen waarbij authenticiteit gewaarborgd blijft.

Onze 3 best gelezen blogs van het afgelopen jaar.