Instagram huisstijl ontwerp, Instagram template laten maken

door: Debora Boon •

Boost je Instagram: 6 tips voor aantrekkelijke en overtuigende Berichten

Je kent het wel, die eindeloze scrollsessies op Instagram, terwijl je stiekem droomt van een Instagram-feed die jouw bedrijf op een overtuigende en oprechte manier in de schijnwerpers zet.

Voor jou is het van cruciaal belang om je bedrijf op een professionele wijze te presenteren. Dat je bedrijf, visie laat zien en waarin jij jezelf helemaal herkent.

Instagram, dat krachtige platform, lijkt dé plek te zijn om dit te doen. Maar laten we eerlijk zijn, het is soms een flinke uitdaging om niet alleen een aantrekkelijke en consistente Instagram feed te creëren, maar ook om die gewenste klanten echt aan te trekken. Lees onze blog voor 6 tips voor een overtuigende instagram feed.

De 6 tips voor een overtuigende Instagram-feed!

Verweef je huisstijl in je Instagram

Tip 1: Dit is een slimme zet, je prachtige huisstijl verweven door je Instagram feed. Je kunt de kleuren, vormen, fotografie, typografie of illustratie erin verwerken. Als je je huisstijl laat terugkomen zorgt naast herkenning ook vertrouwen en een heel mooi geheel.

Wat als je nog geen huisstijl hebt? Of elk half jaar van look & feel verandert. Geen vaste lettertypes of kleurenpalet?

Als dat het geval is, is het misschien de moeite waard om hierin te investeren. Een consistente huisstijl maakt jouw bedrijf herkenbaar en geeft een professionele uitstraling aan potentiële klanten. Enorm waardevol omdat je naast Instagram op alle platformen inzetten als je begrijpt hoe.

Instagram template ontwerpen, laten ontwerpen, vormgeving, instagram
Stoere vormgeving, huisstijl, rebranding

Overtuigende Instagram feed door analyseren en hergebruik

Tip 2: Je zult merken als je Instagram berichten plaatst zal niet elk bericht hoog scoren. Misschien voel je je even teleurgesteld maar bedenk dan ook welke berichten doen het wel goed? Wat heb je anders gedaan? Zo kun je berichten hergebruiken, anders formuleren, andere blik of perspectief geven en opnieuw plaatsen.

Door te analyseren van je berichten (zelfde geldt voor je website pagina’s) kun je kijken wat jouw ideale klanten interessant vinden. Data zegt meer dan likes.

Tip 3: Niet elke potentiële klant geeft je meteen een duimpje omhoog. Er zijn veel stille meelezers die nooit reageren of liken. Wat ik opmerk is dat mensen vaak pas actief worden en mijn berichten gaan liken nadat ze iets hebben aangeschaft.

Communicatie speelt grote rol op overtuigende Instagram feed

Tip 3: Op welke manier inspireer je je klanten in real-life?

Kijk eens hoe jij met je klanten in real-life sessies hebt, waar praten zij over, wat willen ze weten van jou? Hoe help jij hen? Schrijf na elke sessie of klantgesprek op wat ze vertellen en gebruik dit in je posts voor een overtuigende Instagram feed. Zo krijgen klanten voorgeschoteld waar zij geïnteresseerd in zijn.

Reclame maken zoals je bent

Je intentie bij het maken bij een overtuigende instagram feed

Tip 4: Denk bewust na over de intentie achter je berichten.

Breng je berichten met het doel om klanten aan te trekken, of focus je op berichten die je potentiële klanten daadwerkelijk helpen? Berichten die gericht zijn op helpen, inspireren en motiveren trekken vaak velen malen meer klanten aan. Jij krijgt er voldoening en plezier van. Als de boodschap vooral is gericht op “ik wil nu klanten”, kan dit soms voelbaar zijn in zowel de tekst als de afbeeldingen. Voelt vaak ook als moeten.

Dus inspireer, motiveer en help je ideale klant al een beetje op weg. Net zoals je deze blog leest en verder komt met een overtuigende Instagram feed.

Gebruik het matroesjka effect voor succesvolle instagram feed

Tip 5: Maak van je Instagram-feed een Matroesjka-feestje!

Oké, check deze truc: kies niet één, maar vijf thema’s voor je feed. Bekijk vervolgens elk thema vanuit verschillende hoeken. Ja, echt, net als die Matroesjka-poppen waar er steeds een kleinere in zit.

Stel je hebt een thema over jouw koffiepassie. Niet alleen je latte art showen, maar ook de fair trade koffiebonen, het verhaal achter elke barista in je favoriete koffieplek, en waarom jouw koffie-ritueel de dag voor je start. Zo wordt jouw feed een smakelijke mix van koffie, verhalen, en jouw unieke kijk op de koffie-cultuur. Matroesjka-effect met een shot espresso!

Blijf jezelf voor een originele instagram feed

Tip 6: Blijf jezelf, de aller aller belangrijkste tip.

Ontvolg elke collega en creëer vanuit jezelf. Hoe je dat doet? Kijk eens op je heen, wat maakt je blij. Welke klanten geven je voldoening. Wat vertellen zij, wat willen ze weten. Je zult zien dat je daardoor oprechte berichten maakt die overtuigen en aantrekkelijk zijn voor jouw doelgroep.

Overtuigende Instagram feed in 6 weken

Ik ben Debora, 10 + jaar gespecialiseerd in het creëren van visuele vormgeving en mijn doel is om bedrijven te voorzien van een esthetische, eerlijke en consistente.

Design is de tool om pakkende verhalen te vertellen. Samen kunnen we op een simpele en esthetische manier van reclame maken hoogwaardige portfolio’s, presentaties, posters, en sociale media-berichten realiseren. Met of zonder ervaring.

In de cursus gaan we aan de slag met het maken van een stijlgids voor jouw bedrijf vanuit je hart, leren we te schrijven voor je ideale klant, Ontdek je de kunst van fotografie en video en tegen het einde van de 6 lessen ben jij in staat om moeiteloos professionele ontwerpen te maken met Canva of Adobe. Voor je eigen bedrijf of voor een ander. Klaar om jouw visuele verhaal te laten schitteren op elk gewenst platform.

online cursus grafisch vormgever

Onze 3 best gelezen blogs van het afgelopen jaar.

Gratis ebook maken, reclame