Actie komen, reclame, mindset, marketing

door: Debora Boon •

Lastig om in actie te komen? 2 ongewone manieren om je taken te volbrengen.

Voel je dat er altijd iets is wat je tegenhoudt om te beginnen om te werken Aan je bedrijf? In deze blog leg ik fysieke en emotionele oplossingen uit zodat je verder aan je droom kan bouwen om je bedrijf te laten groeien.

Die verdomde stilstand

Als ondernemer hou ik van alles te geven aan mijn klanten, dat resulteerd dat ik goed werk voor hen kan realiseren of bespreken. Om aan mijn eigen bedrijf te werken heb ik moeten leren en nog steeds blijft het een punt van aandacht.

Want ik wil social media inplannen, blogs schrijven, video’s maken, alleen als ik er aan begin lijkt alle inspiratie en motivatie te zijn verdwenen.

Inspiratie zoeken is dodelijk op dat moment

Ik probeer, scrol door instagram voor inspiratie, vraag Chatgpt voor inspiratie waardoor ik gefrustreerd raakt. Dit is niet wie ik ben en ik wil mezelf uitdragen. Ook de oplossingen op internet zijn zo overweldigend, zelfs voor die kleine stapjes lukt het me geen motivatie te realiserne.

Dat punt, overweldigend. Laat ik je meenemen hoe ik mezelf door dit punt trek. Ik werk op twee verschillende manieren. Van binnen naar buiten of van buiten naar binnen, voor mij ligt het aan de situatie welke manier ik gebruikt.

Van binnen naar buiten om in actie te komen

Dit betekent dat je eerst werkt aan hoe je je van binnen voelt voordat je naar buiten treed. Deze methoden helpen je om je innerlijke rust en ontspanning te vinden en van daaruit kun je met meer vertrouwen actie ondernemen.

Optie 1 om in actie te komen

Eerste stap: Wat voel je op het moment dat je in actie moet komen?

Is het dat je jezelf druk op legt?
Omdat het als veel werk voelt?
Voel je je angstig naar het onbekende?

De tweede stap wat voor gevoel geeft het en wat maakt dat gevoel zo? Dus, geeft het je een zwaar gevoel, onrustig, bedrukte schouders? En waarom?

De derde stap; wat als je niet meer last heb van dat gevoel? Zou het dan makkelijker gaan? Zo ja? Waarom ervaar je dit?

Zou het kunnen dat je perfectionisme je in de weg zit? Of misschien speelt angst voor het onbekende een rol? Door de oorzaak van je gevoelens te begrijpen, kun je gerichter werken aan het overwinnen ervan.

Tweede optie om in actie te komen

Ga terug naar de basis. Op welke manier kun je wel je inzichten delen, je klanten motiveren en inspireren? Door terug te gaan naar de basis kun je ervaren wat het met je doet. Ontvang je plezier terug waardoor je weer flow ervaart. Meestal na de opdracht hierboven, voel ik me vaak geïnspireerd om direct terug te keren naar het schrijven van blogs.

Van buiten naar binnen om in actie te komen

Dit betekent dat je actie onderneemt en door die actie je innerlijke gevoelens verandert. Deze techniek heb ik afgelopen jaar enorm veel gebruik van gemaakt om de plezier terug te krijgen, soms lijken de zelfbedachte curssen of workshops zoveel dat ik het plezier kwijtraakte en niet meer in actie stand kwam.

Opdracht 1 om in actie te komen

Mijn manier is om klanten gratis te helpen met een voorbedacht project dat ik wil maken. Want daar krijg ik zoveel energie van om klanten te helpen. Omdat ik dat plezier voelt komt het af en krijg ik direct feedback en daarbij nog een waardevolle recensie. Ook als je al een ervaren ondernemer bent werkt dit.

Je kunt een sparringspartner zoeken of je meld je aan voor het lidmaatschap van Herken je Merk waarbij we met een kleine groep samenkomen want enorm veel energie geeft wat je in actie stand zet.

Vind een manier dat voor jou werkt om een taak te volbrengen

Of je nu van binnen naar buiten of van buiten naar binnen werkt, het belangrijkste is dat je een manier vindt die voor jou werkt. Het is oké om bang te zijn of overweldigd te voelen, maar je hoeft er niet alleen mee te worstelen. Vanuit dat perspectief ben ik een lidmaatschap aan het realiseren, elke maand bij elkaar komen om erlkaar te motiveren, te inspireren. Niet groot, maar kleinschalig waar we aan elkaar verbinden.

Onze 3 best gelezen blogs van het afgelopen jaar.

Mailfunnel, problemen, mailblue, mailchimp
Mailfunnel, problemen, mailblue, mailchimp
11 dingen die je moet weten voordat je vormgeving laat makenHerken je Merk